im in luff with bumblebee AND bumblebee do luff me »

Thursday, April 15, 2010

terengatt plak.

entri kali ne oley kerana membaca di blog zoul pasal cara2 baru masak nasik. aku plak terengat cara aku tolong mama masak lauk suatu ketika dulu. tapi yang dah berlaku dalam 11 or 10 taun yang lalu kot. mase tu aku still lagi di bangku sekolah rendah.

begini ceritenye, niat kite sama zoul. nak menolong mama.

daku:ma, nak tolong masakla ari ni.

mama: *dgn penuh kepelikan tahap dewa menjawab* aik? biar betul. oke2 tong basuh ikan.

jeng jeng jeng

sambil menahan napasku, aku pon amekla ikan tu & basuh pakai paip air.

basuh lagi lagi dan lagi.

iskk. ade bau lagi.

bik, tolongg jap. *lantas meminta tolong seswatu dr bibikku*.

tanpa bertanya bibik aku pon sediakan ape yang aku mintak.

yeayy.!

siap dah.

datanglah mama. nak amik ikan tu masuk kat kari dy *kari asenye mama buat*

mama: thanks. eh laaa. nape xbuang perot ikan?

aku: laa. kena buang ke?

aku blurr2. mama pon amek ikan2 tu bawak p kat sinki tuk di basuh. thenn.

"ayongggggggggggggggggg.!"

"yes ma?"

"nie berus gigi, body shower semua ne buat pe?"

"buat basuh ikan la maa, kan wangi dah ikan tu"

tabahnye aku ade anak begini*ne skrip aku.*



siap beruss lagi k gigi ikan tu.
heeeeee~

notakaki:sampai skrg aku xreti bersihkan ikan. ;)

8 comments:

girlsnextdoor said...

ayong senget... hahahaha... gune detol ke?cg

Nuraisyyah said...

hahahhaa..xpela..at least ade niat nk mbantu..:p hahak

saRafaDzil + . + said...

tbex : ahaha. Niat suci. Manela ayoNg taw. Ingatkn bersh sbersihnye dh. :p
Aisyah: ehehe. Xsalahkn. Pengalaman. Huhu.

nurKN @ Nur said...

hahaha..lwk tul..nway kire ok la tu sggup tlg mak..dlu tlg mak lg best..greng ikn dgn taik2 skli..tp bb dh xde lauk lain..ku mkn jua..mkruh2 mkruh la c2..prut dh lpr..ish,truknye aku!!)

Shariz said...

hahahaha...saya sampai skrg pun tak pernah cuci ikan...kalau beli kat pasar suruh org tu potong, buang isi perut dan yg sewaktu dgnnya....tak pun beli yg dah siap jadik fillet tu....hehehe

saRafaDzil + . + said...

nur:ehehe. n hari ne sye bru taw ikan tu bley di goreng ngan taik2. ;p

shariz:huhuhu. taw xpe. kte pon bukan sahaja xreti nk bersih ikan. nk buat pape masakan yg ade kaitan ngan ikan xreti. kalo ayam tau la. ;)

The Wan And Only said...

senang jer... tapi lps berguru seminggu ngan mak I, baru reti... hehehe

aZHIeeDA said...

bagusnye gigi ikan pun digosoknye..

Newer Post Older Post Home