im in luff with bumblebee AND bumblebee do luff me »

Saturday, April 10, 2010

cut n paste =)

telah di potong & tampal dari muaz's blog.

jodoh ajal dan maut mmg ditangan tuhan. malangnye ramai org tak faham ape yg dimaksudkan dengan semua tu.

pernah tak disekolah dulu kita diberitahu bahawa hidup ni tuhan dah tentukan dari sejak ditiupkan roh ke jasad sehingga diambil kembali. tapi pernah tak kite terfikir kembali, kalau tuhan dah tentukan begitulah jalan hidup setiap kita, maka buat ape die perlu tinggalkan al-quran sebagai pedoman, pendorong untuk kita ikut? sedangkan sudah termaktub didalam jalan hidup kita?

tuhan mmg telah menentukan setiap galanya tentang hidup kita. tapi tidak lupa juga tuhan memberikan kita hak memilih. tuhan tidak memberikan manusia satu jalan sahaja. adakah adil untuk org yg jalan hidupnya ialah ke neraka jahanam tidak diberikan pilihan untuk bertaubat? kalaupun dapat bertaubat telah termaktub dia akan ke neraka maka ke neraka jahanamlah tujuan kau. maka adilkah?

sama juga seperti jodoh, ajal dan maut dan segala rahsia tuhan. satu titik didalam hidup kita, kita ditentukan untuk berjumpa sipolan. dan sudah termaktub didalam hidup kita berkahwin dgn sipolan2. tapi bukankah kita diberikan pilihan dengan sipolan?

itu hak kita untuk berusaha. islam itu untuk org yang bijak dan untuk orang yg berfikir. islam itu luas ilmunya dan indah aplikasinya,

ini pulak komen dr miss hezqin from muaz's blog oso.

......mesti ramai yg salah konsep ttg jodoh n still hidup dalam fantasi. kite yang patot tentukan jodoh kite dgn org yang terbaik, takkan lah nak kawin dgn penagih dadah pastu ckp da jodoh nak buat mcm mane,walhal tuhan tak suruh pon ko pilih jodoh mcm tu. n yes syg kite yang kene kekalkan jodoh kite. kalo ashley cole, or tiger woods bg alasan da takde jodoh sbb diorg divorce, mmg bodoh la alasan tu. sape suruh ko gatal dgn p'puan lain in the first place.

yes.! im totally agree with both of u.

aku sangat tetarik dgn entry muaz & komen from hezqin.

MyEm0.Com

mr.bumblebee punye habit. :p bwek. heeee.

notakaki: perhatian kpd mr.bumblebee, sila bace entri ini dgn teliti ye. ambil pedoman. heeeeeeeeee

2 comments:

cengkerangcipot said...

maseh ramai yg xpaham konsep
ketentuan Ilahi sebenarnye..
MasyaAllah

saRafaDzil + . + said...

yep yep.

amne pendapat kamu pule?

Newer Post Older Post Home