im in luff with bumblebee AND bumblebee do luff me »

Sunday, June 27, 2010

perasaan itu.

masa sekarang hati aku sakit.
kenapa tohmahan itu masih lagi ada.
masih lagi ,menjadi buah mulut orang itu *aku xnk dah panggil org bukan2* itu.

kadang,
aku terpikir,
panggil lah aku ape saje.
panggillah aku si gemok,
panggillah aku orang yang perasan cun,
hinalah aku sesedapnya,
panggilah aku orang yang buruk perangai..

walau pada hakikatnya,
kau xpernah kenali aku,
ko xpernah sekali pon bercakap dgn aku,
ko takpernah tau aku ne budak macammne,

tapi kau kat sebelah sane,
duk hebahkan cerita aku,
duk fitnah aku macam2,
duk bawak pelbagai cerita buruk pasal kami *aku & Mr Bumblebee*

perasaan aku,
mau sahaja aku pergi dan katakan,
aku tidak seburuk ape yang kau anggapkan,
aku bukan jahat seperti yang kau sangkakan,
mau aku katakan,
aku mau berbaik,
aku mau dipandang baik,
mau aku terangkan,
bahawa aku,
sedar yang aku tidak cun,
aku memang gemuk,
dan aku tidak pernah berkata buruk pada kamu.

hati aku sakit,
walau ape pon yang berlaku,
terima kasih kerana mengutuk macam2 pada aku,
aku sudah tidak marah.
aku terima semua itu.

sekian.

8 comments:

Nur Hayaty said...

sabar yr yebbit....setiap terjadi pasti ada hikmah disebalikNYA, kebenaran akan muncul juga...harap yebbit tabah menghadapi ujian ini...

annazanariah said...

sabar ye yebbit~
setiap yg berlaku akan mematangkan kita.. pengalaman tu guru terbaik tau..

yebbit + . + said...

nur hayaty: tu la. yebbit sabar je skrg. ikot hati nak g jupe je cakap elok2. xmo dah ade pape kat hati msing2. tp adeq yebbit ckp xpayah. biarlah dy. ;) thankss yasha. ;)

annazanariah: InsyaAllah. thankssss sgt2. ;)

girlsnextdoor said...

ayong..budak tu buat kacau lg ke??

Are-Gya said...

sabar ye..setiap yg berlaku de hikmah. setiap dugaan menjadikan kita manusia yg kuat n berani klu kita pk positif..ok ;)

yebbit + . + said...

tbex:entah la bex. mulut dy still duk jaja mende xelok. ikot hati ayong, ayong nak g jpe. cakap leklok. dah malas dah la bex asek org duk mngata belakang je. tapi, takot bile ayong p jpe cakap leklok, dy lak uat cte lain nati. ayong tatau. :(

are-gya:ok, thannks sesgt tau. reali appreciate. ;)

yott said...

sy selalu kena mcm ni..kat ofis la..mula2 dulu sedih sgt2...skrg..sy dah x brapa kisah..
hrp u tabah k..ignore jer org mcm tu k

yebbit + . + said...

yott:tu la. hati sakit. tp kalo kite terlalu amek tau, makin gile kite. tapi kalo dah overlimted, kdg2 rase cam nk p bersemuka je.

Newer Post Older Post Home